דימיון מודרך

מהו דמיון מודרך?

דמיון מודרך הוא בעצם תקשורת עם התת-מודע, המתנהלת במצב של רגיעה והרפיה. הרגיעה היא זו המאפשרת למודע שלנו לנוח ולאפשר את התקשורת עם התת מודע. בעזרת הדמיון המודרך אנו סוגרים קשיים פתוחים מהעבר, משנים דפוסי פעולה מכבידים שנוצרו במשך שנים ומנקים זכרונות שהיוו מכשולים תת-מודעים להשגת מטרות בהווה ובעתיד.
כדי שהשפעת הדמיון תהיה חזקה ככל האפשר, יש ליצור תיאור חושי מפורט ביותר, בנוסף להדמיה. כלומר, גם לדמות את המראות בצבעים עזים, אך גם לשמוע את הקולות, להרגיש את תחושות הגוף – כולל טעם וריח – ואף לחוות את הרגשות בצורה עזה ככל האפשר. טכניקות דמיון מודרך מאפשרות לרתום את המוח ואת המחשבות לכיוון הרצוי. תרגול הטכניקות הללו מכין את הגוף ואת הנפש להשגת הפוטנציאל הגלום בהם.

השימוש בדמיון מודרך

דמיון מודרך יכול לשמש כטיפול משלים במספר מצבים כרוניים, ביניהם כאבי ראש, לחץ, לחץ דם גבוה וחרדה. יש המשתמשים בשיטה זו גם כדי להתכונן לקראת תחרויות ספורט, מבחנים חשובים או לידה.
יכולת ההדמיה הנמצאת בבסיס הדמיון המודרך התגלתה כאסטרטגיה של אנשים מצליחים. כאשר נשאלו אנשים שהצליחו בתחומים שונים, מה הייתה האסטרטגיה המנטאלית שלהם בדרך אל ההצלחה, התברר כי כולם דמיינו מראש את מטרותיהם לפרטי פרטים וכך הייתה עבורם הגשמת היעדים ממוקדת וקלה יותר.

מסגרת העבודה בדמיון מודרך

דמיון מודרך הוא כלי להשגת שינוי. שינוי יכול להיות השגת מטרה בעתיד הרחוק אך גם יצירת חוויה כלשהי בהווה או השגת תחושת רגיעה.
חשוב להגדיר לפני תחילת העבודה מהי המטרה אליה חותרים על מנת להיות ממוקדים ולהשיג תוצאות רצויות. 
דמיון מודרך ו-NLP הינן שתי שיטות רבות עצמה לתקשורת עם התת-מודע, בדרך ליצירת שינויים בחיים ובניית דפוסי פעולה שישרתו אותנו ואת רצונותינו. דמיון מודרך ו-NLP מתאימים לכל אדם המעוניין לשפר את איכות חייו.